Vårlov!

Sitter på ett hotellrum i Lutsen, norra Minnesota, och skriver. Jag, Susan, och Annalise har varit på semester uppe vid en av de stora sjöarna, Lake Superior, i några dagar. Men imorgon är det dags att bege sig hem till Bemidji igen. Det har varit ett par sköna latdagar. Idag åkte vi på the Gunflint Trail, den sista vägen ut till vildmarken (tror jag att det var...) som bara tar slut mitt ute i skogen. Vi var så långt uppe i norr att vi kunde se Canada. Jag hade kunnat besöka Canada om jag hade haft energin och modet att gå över isen. Det hade varit min enda chans för om jag hade åkt genom en av passkontrollerna hade jag nog inte kunnat komma tillbaka till USA, på grund av mitt visa och så.

Fredag till måndag var vi i Minneapolis, Annnalise hade sin sista show choir tävling där. Så i lördags var vi på IKEA och Mall of America. På IKEA passade jag på att köpa lite svensk mat såsom Kanelgifflar, Kexchoklad, Ballerinakakor, Gräddsåspulver, och Pärlsocker. Var där med min kompis Emily och vi hade jättekul, det var första gången hon var på IKEA, men tyvärr så serverade de inte svenska pannkakor efter 11 så det var lite synd.

Nä nu måste ja gå och lägga mig, det har varit en lång dag och jag behöver min skönhetssömn. Godnatt, även om det nog är godmorgon för er snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0