Ledig lördag och teaterpjäs.

Idag är min första lediga lördag på över 2 månader! Jag har annars varit upptagen med speechtävling, då jag tvingats gå upp vid 4.30-5.30 på morgonen, eller varit och tittat på show choir tävling. Så jag tog så klart en efterlängtad sovmorgon.


Snart är speechsäsongen över. På måndag är det subsections, och om man går vidare från det, sections. Om man skulle gå vidare där så går man till state. Vet inte om jag klarar av att nå state, men hoppas innerligt på sections.


Nu när jag inte har speech mer så tillbringar jag mina eftermiddagar med träning för teaterpjäsen som sätts upp här på skolan. Vi ska spela "Pride and Prejudice" (Stolthet och fördom) baserad på Jane Austen's bok. Jag spelar Mary Bennett, den tråkiga av systrarna, och Georgiana Darcy, Mr. Darcy's syster. Jag är även sekreterare i Dramaklubben. Auditions och allt var för några veckor sedan, vet inte varför jag inte har skrivit något om det här förrän nu... Kanske för att jag kan skriva den goda nyheten att mamma, pappa, och Christoffer kommer att vara här när vi har genrep, och kanske för första föreställning, så de kommer att få se den. Det ska bli så roligt!


Hipp, hipp, hurra! Idag är det Pappa's födelsedag! Grattis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0