Grattis på födelesedagen mig själv!

Jag är nu 18 år gammal. Det är svårt att tro. Det är den åldern man har sett fram emot och längtat efter i flera år. Det är så mycket jag kan göra nu, rösta, ta körkort, röka, dricka, gifta mig; i lagens ögon räknas jag som vuxen, jag är myndig!  Vad jag kan göra må ha förändrats, men jag har inte förändrats bara för att jag har fyllt 18. Det är det som är det läskiga. Och jag kan aldrig mer vara under 18...


Igår var vi på Tutto Bene, en italiensk restaurang i stan. De är inte öppna idag, så vi fick ha min födelsedagsmiddag dagen innan. Maten var jättegod! Åt en pasta med scampi, champinjoner, vitlök, och paprika. Till efterrätt hade jag en hallon cannolo på en chokladbädd, mums! Och Susan, min värdmamma, var så snäll idag och gjorde pannkakor till frukost. Svenska pannkakor, från ett recept från hennes farmor vilket är över 100 år gammalt. Till det hade vi hemlagad lingonsylt! Ikväll blir det födelsemiddag igen, med Dennis supergoda chokladkaka till efterrätt! 

             

           Hallonfylld cannolo                Tutto Bene


Kommentarer
Postat av: Jossan

gud så roligt med speechtävlingen och grattis igeeeeeeeen!! :D heh längd är svårt lättare att prata istället :p

2009-03-22 @ 23:24:02
URL: http://bloggenjosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0