New semester!

Idag är det Martin Luther King Day så vi var lediga från skolan vilket var skönt. Så efter att ha legat och tittat på Desperate Housewives hela förmiddagen har jag nu bestämt mig för att göra lite nytta, och med det menar jag att läsa. Håller just nu på med The Fellowship of the Ring, vilken skiljer sig så mycket från filmen, fast boken är ju så klart bättre.  Jag har också blivit besatt av filmmusiken och lyssnar på den nästan hela tiden, men den är ju så otroligt bra!


Ska också försoka läsa två böcker som jag lånat från biblioteket i skolan men som jag aldrig har haft tid att läsa. En bok om den franska revolutionen och en om slottet i Versailles. Tror att jag har lånat om böcker minst 5 gånger vid det här laget. Jag tänker faktiskt inte städa idag, även om mitt rum är en enda stor röra. Nästa helg är också en långhelg så jag ska göra det då. Men jag har faktist gjort nytta i helgen, jag har diskat hela 5 gånger! Disken från i fredags, i lördags och i söndags, och snart ska jag göra disken från i morse. Jag är så duktig! ;D


I lördags var jag på ett födelsedagsparty, vilket var jättekul! Annars har jag bara tagit det lugnt i helgen, vilket jag behövde efter en stressfull vecka med en massa inlämningar och prov. Min värdsyster Annalise var i Iowa på en Showchoir tävling, hon hjälpte till bakom scenen. Showchoir är en kör som sjunger och dansar, och hon är med i en av körena (La Voce Ballo)som en... (vad säger man?) en som dansar och sjunger (?) och i den andra (Vocalmotive) hjälper hon till. Så om några veckor åker vi till Wisconsin för att titta på en av tävlingarna, och veckan efter är det Minneapolis
som gäller.


Imorgon är det skola igen och då börjar en ny termin! Jippie! Ska bli så skönt med nya ämnen. Mitt nya schema ser nu ut som följer: Women's Litterature, German 4, Principles of Chemistry och Choir. Kör hade jag förra terminen, men annars är det helt nya ämnen.  


Well, nu ska jag gå och hjälpa min värdpappa Dennis hjälp med att hugga ved tror jag att det var.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nämen titta! Det har blivit en feminist av dej åxå! ;D



Haha hugga ved! Hahaha. ;)

2009-02-13 @ 23:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0