Lördag och igår, men inte idag

Igår var en slö dag. Gick upp klockan 12 och gick omkring i pyjamas halva dagen. Men jag behövde det, sov faktiskt 11 timmar i sträck utan att vakna upp. Sedan åt jag frukost, amerikanska pannkakor med sirap, medans jag tittade på Disney's "Beauty and the Beast" (Skönheten och Odjuret). Det var så länge sedan jag såg den filmen, men den är ju så bra! Vill se den igen snart. Förra veckan såg jag "Pochahontas" och nästa helg ska jag se "Ringaren från Notre Dam", som jag inte hann se slutet av på flygresan hit. Jag tog en dusch, pratade med mamma, Jossan, och Carro (som inte har varit online samtidigt som jag på månader! ) på msn. Läste en massa om hur man ska ta hand om lockigt hår, så snart kommer jag ha jättevackra studsande lockar. Till middag åt vi hemlagad jättegod soppa med världens goda ekologiska(!) bröd. Sedan låg jag och tittade på "Friends" innan jag släckte lyset. En riktig slappardag med andra ord.


I lördags var jag på min första Speech tävling i Grand Rapids, Minnesota. Jag är i kategorin drama och framförde ett stycke som heter "The Orange" och handlar om en tjej med anorexi och som är fixerad vid en apelsin. Man var 6-7 personer i ett klassrum, plus en domare, sedan gick man upp en och en och framförde sitt stycke. Det här gjorde man tre gånger. I varje runda sa rankade domarena alla deltagare fran 1-4 och resten fick 5, det är allså bäst med låga "poäng". Det var ganska nervöst, men det gick bättre än förväntat. Jag fick 3 i första rundan, 5 i andra och 2 i den sista. Jag blev överraskad, för det var flera andra som jag tyckte var bättre än jag. Jag hade bara läst texten 5 gånger innan, och kände mig inte alls säker på den. Men det var kul! Nästa helg ska jag på en annan Speech tävling, men den är längre så vi ska övernatta. Tills dess ska jag försöka att memorera texten och tillföra mer gester. Sedan är det tävlingar varje lördag hela februari och i början av mars.


 


Kommentarer
Postat av: Caroline Magnusson

Tack så mycket för gratulationen!

Det känns verkligen inte som om det är lång tid kvar tills du kommer hem igen, tiden går så fort! Vi har det bra här i kyliga Sverige, och längtar till ljusare tider. Hoppas du har det bra också

2009-02-10 @ 23:02:51
URL: http://metrobloggen.se/connection
Postat av: Josseposse

Vad ska du tävla i? :)



WOHO! Jag är med! Coolhetspoäng till mig! :D Moahahahahahaaaaa!



Snart kommer du hem! JESUS! Vi måste börja städa! :O

2009-02-13 @ 23:48:50
Postat av: joziiiieee<<3<3

Fan va coolt med speechtävlingar! :D btw, youre challenged (stavning?) så kolla min blogg;)

2009-02-15 @ 22:38:04
URL: http://bloggenjosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0