High school!

Jag ar inte sa bra pa att uppdatera, men det beror pa att jag har lite svart att ta mig ut pa internet och nu nar skolan har borjat har jag annu mindre tid. Ja, ni horde ratt jag har borjat i high school! Men gud vad jag saknar VRG! Jag har 4 lektioner per dag, US History, Analysis 1, School Store och Choir.

US History ar ganska simpelt. Alla i klassen ar ett ar yngre, sa de ar lite hm... Ja, barnsliga. Har gar en kille fran Danmark ocksa men jag ar sa oscocial sa jag har inte pratat med honom annu,

Analysis 1 ar som ni kanske forstar matte. Det ar flera moment som jag har gjort forut, det ar bara det att de gor det pa ett annat satt. Lararen ar bra, men hon ar riktigt hyper och pratar sa fort! Det ar faktiskt lite svart att hanga med! Har ar det tva tyska utbytesstudenter.

School store verkar vara den roligaste klassen den har terminen. Man far lara sig lite om hur man skoter ett foretag och man far jobba i skolans "store". Flera av de andra eleverna ar ganska barnsliga och tjejen som sitter brevid mig roker. Usch, men om hon gillar att ha ful hy, rynkor, gula tander, livlost har, dalig kondis och att do i fortid sa javisst, kul for henne.

Choir trodde jag skulle vara roligare, men de sjunger sa gamla sanger! Och alla kan typ lasa noter och sjunger DO, RE, MI osv, istallet for orden och jag vet inte riktigt hur man ska gora det! De sjunger ju sjalva sangerna ocksa, men borjar med att sjunga igenom dem pa det dar andra sattet, sa jag sjong inte sa mycket idag... Vi ska sjunga en sang pa franska ocksa! Ska bli kul att hora deras uttal... Hehe.

Efter skolan har jag tennis traning i 2 timmar(!) innan jag far aka hem. Jag ska fa spela matcher sen! Sa ni som trodde att jag skulle bli tjock under det har aret trodde fel! Familjen ater till och med mer halsosamt an vad vi brukar gora! Och vet ni, jag ska vara med i musikalen! Jag trodde inte att det skulle ga, for de har redan satt roller och sa, sa Susan och Annalise foreslog att jag kunde jobba som stage crew, vilket inte ar detsamma! Men sa fragade jag han som ar ansvarig for det om det fanns nagon mojlighet och berattade sa klart ocksa om mina teater skills. Da ville han att jag skulle sjunga for honom, hjalp tankte jag... Jag valde att sjunga "Del av din varld!" fran Den lilla sjojungfrun, Disney filmen alltsa, hehe... Och efter 2 rader sa han att han skulle "put me in the musical"! Sa jag sjunger inte daligt, bra va?  

Pa fredag ar det "Back to school dance" som jag inte direkt ser fram emot, men kanner mig lite tvingad att ga pa. Man maste ju vara lite social. Men vilka ska jag vara social med? Jag saknar mina kompisar! Jag har pratat en del med andra utbytesstudenterna, bland annat Kine fran Norge som jag pratade svenska med! Det var lite kul for hon forstod vad jag sa men jag forstod inte henne, och jag som trodde att jag var bra pa norska! Men det var nog bara for att det var sa kallt ute, for idag forstod jag. Men som sagt, det ar lite jobbigt att vara ny...

Nu tycker jag att jag har skrivit tillrackligt och jag maste gora mina laxor! Ni skulle se bockerna! De ar sa j*vla tunga och stora! Btw, det ar det republikanska konventet pa TV and I don't like it! Min vardfamilj hejar pa Obama, som jag!

Hoppas att ni har det jattebra!

Kramar
Caroline


Kommentarer
Postat av: Alice Pallis

Vi saknar dig också Carro! Det känns så overkligt att du är i USA just nu, hehe. Glöm inte att lägga in bilder så vi får se hur du har det :P

2008-09-04 @ 15:51:47
Postat av: Alice

Och förresten: vi kunde inte beställa en extra skolkatalog, så vi får väl scanna in den på datorn och skicka den :S

2008-09-04 @ 15:55:37
Postat av: Carro B

ja, du måste ju lägga ut massa bilder! fick ditt mejll btw, svarar på det när jag får tid. MASSA att berätta;) för det händer så enormt mkt här hemma.. not.

2008-09-04 @ 23:30:02
Postat av: Caroline M

Vad kul att du kom med på musikalen! Då får filma det så vi får se dig på scen.

Våra böcker för andra året väger ton, så du har inte missat ett "slappt år i sverige" direkt.

Vad kul att spela tennis, blivande kvinnliga Björn borg kanske?

2008-09-06 @ 12:56:31
URL: http://www.metrobloggen.se/connection
Postat av: josse

haha sjöng du den på svenska eller engelska? xD gud så roligt för dig iaf!! :D:D SAKNAR DIG<3<3<3

2008-09-06 @ 20:52:11
URL: http://bloggenjosse.blogg.se/
Postat av: Malin

Gud va roligt att du kom med i musikalen! Vi saknar dig på tetaern Carro! Hoppas du får det bra!!! <3

2008-09-09 @ 20:37:27
URL: http://malinlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0