NYC, senior och ev. datum!

I måndags var, tro det eller ej, min värdmammas syster Mary Jo och hennes man Philip på middag hos oss. Philip var här på jobbresa och Mary Jo var med som fru. De var jättetrevliga och glada. Det bästa var nog att Mary Jo sa att hon skulle se till så att vi kom och hälsa på dem när jag är i USA. De bor i Massachusetts på gränsen till New York så om vi åker dit ska vi också åka till New York City och kanske Boston! En sak som oroar mig lite dock är att Mary Jo sa att min värdpappa Dennis pratar väldigt mycket, och då undrar jag hur mycket han pratar med tanke på att Mary Jo pratar enormt mycket! Men annars har de bara sagt bra saker om min värdfamilj så det känns tryggt och bra.

Igår fick jag ett brev från min värdfamilj med lite kort, en tidning från Bemidji och en broschyr om Bemidji. Det är otroligt vackert där, sett till bilderna i broschyren, och väldigt likt Sverige. Det blir ju dock betydligt kallare om vintern i Minnesota jämfört med Sverige, ner till -40 grader när det är som värst. Aja, jag får ju snö i alla fall.

En annan glad nyhet är att jag antagligen kommer att bli senior! Alltså det sista året på high school för er som inte har koll. Det betyder att jag förhoppningsvis kommer att vara med på graduation!

Jag har inte fått avresedatum av EF ännu men Annalise sa att hon trodde att jag skulle komma runt den 26 augusti, vilket är perfekt för då hinner jag göra allt jag måste göra i Sverige innan. Skolan i Minnesota börjar förresten den 2 september.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0