Skolämnen och saker som ska göras

Fick ett mail av min värdsyster om att de håller på och registrerar mig på skolan just nu och hon undrar vilka kurser jag vill ta. Math and science är obligatoriskt, men det hade jag tänkt läsa ändå. Jag vill läsa en mattekurs som innehåller derivata och integraler eftersom det kommer ganska mycket i Matte C, D, och E. Det borde finnas någon kurs som innehåller det, de har ju ändå 17 olika matteklasser! Sedan ska jag läsa antingen kemi eller fysik i science. Engelska måste jag ju så klart också ta, och tyska. De flesta som åker på ett utbytesår försöker ju ta lätta och roliga kurser, men jag vill läsa så att jag ligger före när jag kommer tillbaka. Funderar på att ta idrott också, eftersom jag måste bli bättre på det, jag får se hur jag gör.

Just nu håller jag på och förbereda allt jag ska ha med mig och allt jag måste göra, och det är inte lite. Jag måste köpa ett extra minne till laptopen, en extern hårdisk och en ny datorväska. Skaffa ett till bankkort. Fixa med mitt mobilabonnemang, kan man bara frysa det ett år? Köpa all presenter till värdfamiljen. Sedan har jag en massa filmer jag har bestämt att jag måste se innan jag åker, jag måste också ladda ner några. Bestämma vad jag ska ha med, packa och säga hejdå till alla. Och viktigast av allt, njuta av tiden jag har här hemma! Jag åker ju om snart 2 veckor!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0