Tandläkarbesök

Var hos tandläkaren idag för den årliga kontrollen. Förväntade mig det vanliga, kolla tänderna så att det inte är några hål, skrapa bort lite tandsten, men nej, det var inte det enda som skedde... Jag fick borra! För första gången i mitt liv. Jag hade missfärgningar i mina tänder längst bak i nederkäken som behövde fixas. Jag har väldigt gropiga tänder så tandborsten når inte ner dit. Därför fick jag borras och fyllas. Först så fick jag bedövas i munnen, vilket faktiskt inte gjorde så ont som jag kom ihåg det från operationen jag var tvungen att göra under min tandställningsperiod. Det gjorde mer ont efter jag fått sprutan än medan de bedövade mig. Efter det började tandläkaren att borra, vilket först knappt kändes. Sedan gjorde det ont så då fick jag mer bedövning. Efter det var jag bedövad i högra halvan i munnen ända upp till örat. Jag fick inte äta något innan bedövning släppte, annars finns det ju en risk att man biter sig i tungan och inte märker det. Det var obehagligt, men faktiskt lite kul, att vara bedövad. Jag lät lite rolig när jag pratade till en början, läspade lite grann. Det värsta är nog att jag ska göra andra tanden på vänstra sidan på måndag, så det blir samma procedur igen...

Kommentarer
Postat av: Jossan

"Det var obehagligt, men faktiskt lite kul, att vara bedövad" :o!! Utveckla!!

2008-08-13 @ 22:12:54
URL: http://bloggenjosse.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det ska vara betoning på "lite" Jossan. Men jag förstår dig, hur många tänder är det du har dragit ut nu? :(

2008-08-13 @ 22:18:32
URL: http://hallonpaitalienska.blogg.se/
Postat av: Jossan

13 :/ plus fem borrningar...

2008-08-13 @ 22:20:13
URL: http://bloggenjosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0