Och regnet det öser ner......

Är det inte härligt med lite svalt sommarregn? Jo, men inte när man har bestämt sig för att under sommaren för en gång skull inte bara få lite färg, utan bli brun. Fast att ligga och trycka i solen är ju egentligen inte riktigt min grej, jag ligger hellre och läser en bra bok ute. Problemet är då  att jag bara får färg på ena sidan eftersom jag inte gillar att ligga och läsa på mage. Så det brukar bli att jag tvingar mig själv att sola ryggen i alla fall en kvart, vilket är oerhört tråkigt. Det är bar kul att sola på en strand eller brevid en pool så att man kan bada emellanåt. Sedan är det ju så jobbigt att smörja in sig, men jag solar jag ju aldrig så att jag blir bränd så behöver jag verkligen det?  Men å andra sidan har jag hört att huden åldras snabbare oavsett om man blir bränd eller inte och att man måste smörja in sig för att motverka det. Så vad ska man göra? Det är kanske lika bra med lite sommarregn i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0